Student Of Agriculture



The Pirates
Saturday, November 21, 2015 ? 0 Atashinchi ?
Assalamualaikum hai thank you for passing by my blog. What is the Pirates? lanun ka? bukanlah...

This is The Pirates. The UPMKB softball team. Im the part of them.

Team ini bukanlah ditubuhkan kerana kokurikulum berkredit softball. This is my new experience since this year. Kisahnya bermula seorang classmate aku namanya Oman, wassap aku tanya nak join tournament softball tak? aku dah macam...apa iu softball? aku pun search lah kat google and tanya kawan2 aku yang ada amik softball sebagai koko berkredit dorg.Akhirnya aku membuat keputusan untuk menyertai tournament itu. Kisahnya, aku tidak ada team. Dan pada masa itu aku cuba untuk mnubuhkan sebuah team sofbol untuk melayakkan ke tournament tersebut. Aku pun ajak lah kawan2 kelas aku, susah betul nak dapatkn orang masuk dalam team aku ni, sebab ramai yang tak berminat. Penat aku pujuk. Tapi berkat usaha aku, aku dapat cukupkan 20 orang tak silap aku untuk diisi dalam borang tournament tersebut. Aku mula untuk mencari guru untuk mengajar team aku pada ketika itu dinamakan "devil" ape ntah, lupa. Masalah bermula dari situ.. kami tiada tenaga pengajar. Peralatan semua dah ada dah dapat pinjam, tapi kami semua mcm syok sendiri je main, tak ada orang yang betul2 dapat train kami. Untuk mengatasi masalah itu, aku cuba cari seorg pengurus. Pengurus kami pada masa itu adalah Zin bin Kamal. Dialah pengurus dialah pengarah untuk tournament tersebut. Kesian jugak kat dia masa tu sebab terlalu sibuk. Masa berlalu, kami training setiap hari sampai legam. Lma kelamaan, satu demi persatu masalah timbul, Tak semua dapat datang training ketika itu, masa untuk ke tournament semakin suntuk, aku semakin risau. Tinggal 5 hari untuk ke tournament, ahli team aku masih ramai tak tahu cara game. Tekanan mula melanda dan aku dah mula marah2 pada ketika itu.. maybe sebab tu rmai yang xsuka aku kot huhu.. Entahlah, aku sangat risau sangat takut akn keselamatan mereka pada ketika itu dan macam2 lagi. Sebab dalam tournament itu, kami berlawan bukan dengan calang2 orang. Ada yang pasukan softball Srawak, ada yang daripada MLNG, veteren pun haderr dan banyak lagi pasukan luar yang hebat-hebat! siapa tak risau? Dan dalam keadaan itu, aku telah membuat satu keputusan last minute, aku bubarkan team aku sendiri. Yeah, bubarkan. Jangan fikir aku berputus asa, tidak. Aku masih lagi berharap pada tournament itu, aku bubarkan bukan saja2, aku telah membuat keputusan untuk melayakkan ahli team aku ke team  softball yang lain yang pandai main dan dah berdaftar. Jadi mereka dapat training bersama2 mereka. Satu sesi pemilihan diadakan. Dan aku terpilih untuk masuk ke team Pirates. Hanya aku dan Iylia sahaja yang terpilih. Alhamdulilah. Terima kasih Fahmi. Sejak itu, aku dan Iylia berlatih setiap hari bersma mereka. Dan mereka bukan calang-calang orang juga, semuanya pandai2 belaka main softball. Ganas. Keselamatan memang kene jaga and kene reti main, kalau tak, lebam sana sini macam aku. Sebelum tournament lagi aku dah lebam teruk hahahaha. 

UPM VS MLNG

Walaupun kami tak menang semasa tournament, yang penting pengalaman tu bak kata Syazmel a.k.a Roy. Satu pengalaman yang amat bermakna bagi aku. Dan pada semester kedua ini, aku telah memilih softball sebagai kokurikulum berkredit aku. Aku kalau dah minat, sampai bila2 aku akan main.


Thanks for reading :)




Older Post


// Forever Young-One Direction